Vrijwilligersinghana.reismee.nl

Damongo!!

Lieve allemaal!!

Hier zijn we weer!! Vrijdag na een hobbelige 3uur durende reis in het busje van het weeshuis 's avonds aangekomen in het huis van Abraham in Damongo!! Abraham heeft een flink huis met 4 extra slaapkamers, in deze slaapkamers staan meerdere bedden dus genoeg plaats voor iedereen!

Nadat we ons een beetje geinstalleerd hadden met onze spullen konden we aan tafel voor een avond maaltijd waar we aan toe waren! We worden hier goed verzorgd! 's Morgens ontbijten en eten 2x daags warm, we lusten tot nu toe alles! Zelfs Renee eet aardappels... (Ingrid let op!!)

Laughing

Zaterdag hebben we de kinderen leren kennen, wat overweldigend wanneer al die kinderen op je af komen rennen!! Ze zijn lekker enthousiast, knuffelig en ook erg ondeugend...!!

Zondag zijn we welgeteld 2x naar de kerk geweest! Abraham is pastoor dus we vallen met onze neus in de boter! Alleen zijn we het er over eens dat de Hollandse kerk wat kan leren van de Ghanese omdat we de hele mis (in het engels) aandachtig hebben zitten luisteren naar de boodschap die we kregen..!! What is the purpose in your life..?? 's Middags zijn we weer naar de kinderen gegaan en hebben met ze gespeeld.

Inmiddels hebben we de kinderen een beetje leren kennen en besloten we om vandaag wat spelletjes mee te nemen. We hebben touwtje gesprongen, 'ge-elastiekt' en memory gespeeld. De kinderen zijn absoluut niet gewend aan structuur en kunnen niet wachten op hun beurt, dat maakt het voor ons soms lastig.. Wel is het super leuk om te zien hoe enthousiast ze zijn maar we vliegen van het ene spel naar het andere en weten er soms geen end aan wie er nou ook al weer aan de beurt is..!

Verder hebben we een nederlandse meid ontmoet: Femke Akkermans. Zij is een vriendin van de nicht van Marloes, ook van Abraham en is enkele weken geleden getrouwd met een Ghanese man hier in Damongo. Femke is tropenarts en zorgt ook voor de kinderen in het weeshuis wanneer er een ziek is. Zo kwam het dat we gisteren een ontwormingskuur van haar in tabletvorm kregen aangereikt om aan de kinderen te geven. Zusters op pad! Vandaag de kinderen de tabletten gegeven zo zijn ze voorlopig van de wormen in hun darmen verlost!

We gaan nu opweg naar huis voor lunch en een tukkie... zodat we om 15.00 weer fris en fruitig bij het weeshuis zijn!

Liefs en dikke kus van ons!

ps Monique super gefeliciteerd met je baan in de mooiste stad van Nederland...!!
Als ik terug ben doen we gauw een keer een borrel na het werk..!!

Wink

ps 2 Yvon, haha ja er zit een litteken op mijn netvlies, jullie kruipend over de gang van de afdeling op de Sjonnies zal ik niet gauw vergeten...!! Super leuk!!

Familie Dolstra

Wat leuk dat jullie nu al weer een berichtje konden sturen, en dat jullie zo enthousiast zijn!
Wen wensen jullie een fijne tijd in Damongo.
Lieve groeten, Gerard, Femmie, Mirjam, Erik en Esther

Sanne

Hey Renee en de andere dames,

klinkt alsof jullie het goed naar je zin hebben daar! Geniet er van! xx

Gradannie

Hee meiden, zo te lezen hebben jullie alles onder controle!!!! Heel veel plezier verder en geniet ervan, we blijven op de hoogte.
Dikke zoenen Christian Lian en Gradannie

pim boots

Hallo dames.

Hier een bericht van mij, goed te lezen dat het goed gaat. En dat renee zelfs aardappelen eet geloof ik helemaal niks van;-).
Lekker dat jullie ook een nederlandse vrouw zijn tegengekomen.
geniet er van.

We hebben gister met hugo boys trouwens die waarlanders ingemaakt, we wonnen met 4-3, het was een mooie pot. en daarna gezellig uiteraard. groeten aan iedereen. kus

Sophie de Lugt

Super leuk om jullie verhalen te lezen!! Wat een belevenis.
Ik hou jullie site in de gaten :)
Dikke kuss

Mark,Ingrid zuurbier

lieve renee Linda en de rest,
Wat weer een heerlijk verhaal van jullie het is dan weer ff genieten hoe jullie dat daar doen met z'n allen.
mark vraagt of jullie al in het bos zijn geweest of heb je daar geen bossen met wilde dieren.
heb je al wat speelgoed geven het buurtfeest was leuk ik hoorde bij je moeder met de spelletjes.
dikkedikke zoenen van ons.

Ingrid

Aardappels gegeten?????? Misschien kun je ook een pilletje vragen want ik denk dat je goed ziek bent.

Merel

Lees t vandaag pas voor t eerst! Super om wat van jullie te horen! Mis jullie wel hoor. Geniet ervan. Ik denk aan jullie. Dikke zoen

ellen

Wat voor aardappels hebben ze daar, in rijstvorm of zo.
Kunnen jullie de kids een beetje verstaan meiden.
of gaat alles in handgebaren?
groetjes

marlou

Als jullie de 17 december komen eten, eten we aardappels met aardappels en misschien wel aardappelschijfjes ;-)

Leuk die verhalen meiden. Wat jullie schrijven over die structuur vond ik heel herkenbaar toen wij in Nederland een project hadden voor kinderen in een asielzoekercentrum. Precies wat jullie schrijven, niet kunnen wachten op hun beurt en van hot naar her rennen.... En dan heb je 10 spelletjes uitgezet en niets loopt, haha.

Jullie komen straks vast met hele goede oplossingen om die kinderen wat stuctuur aan te brengen. Laat hem mij dan ook ff weten, kan ik wel wat mee!!

Heel veel succes! Toppers...

Dikke kus en knuffel van Walking Moos! (jaja hij loopt)

Dolf en Marlou

yvonne vlaar

Je moeder heeft het verhaal voorgelezen.Ik vindt het
leuk dat je dat doet.Renee,met mij gaat het goed.En met Tommy gaat het goed.Groetjes en tot schrijfs.

Yvonne

juud

he schatjes!!!
ik mis jullie!!!!
hebben jullie al tips of dingen die ik moet kopen???
kus juud

Petra

Hallo Lieve Renee en Linda.

Wat is dit leuk om te lezen. Ik blijf jullie goed volgen.
Wat een indrukken zal er op jullie afkomen.
Kunnen jullie de kinderen een beetje verstaan.
Heel veel plezier geniet lekker van al die kindertjes.
Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
Is het weer al opgeknapt,hier stormt het echt herfst.

Dikke kus de grootjes

Marcha

Wat leuk om wat van jullie te horen. Leuk dat de kinderen zo enthousiast zijn. Ze weten natuurlijk niet wat ze mee maken haha.
Meiden geniet er lekker van.

Dikke X

Kloos

Hey Meiden!

Goed om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn.
Heel veel plezier en succes daar!

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Xxx Klosie

Heleen

Hé meiden,

Zo te horen hebben jullie het naar het zin!! Leuk om jullie verhalen te lezen. En Renée je begrijpt dat je hier de eerst volgende keer een bordje stimpestamp krijgt voorgeschoteld!
Veel plezier! Dikke kus Heleen + mannen