Vrijwilligersinghana.reismee.nl

Het weeshuis!

Hallo allemaal!

Hier zijn we alweer!! We hebben inmiddels een beetje onze structuur/dagritme gevonden! De wekker gaat om 06.00, we ontbijten rond kwart voor 7 en lopen rond 7uur richting het weeshuis. Op de heenweg komen we dan de kinderen tegen die naar school gaan verderop in het dorp (junior high school), de jongere kinderen gaan naar een klein schooltje naast het weeshuis(soort kleuterschool). Alleen de allerkleinsten blijven dan bij het weeshuis. Als we aan komen lopen komen ze al enthousiast gillend op ons afrennen, we zijn de afgelopen dagen begonnen met 'we maken een kringetje van jongens en van meisjes' dit vinden ze enig!!

Rond 11.30 gaan we terug naar het huis van Abraham waar we lunchen en dan tot ong 15.00 tijd voor ons zelf hebben, kinderen vragen best veel energie!! Om 15.00 komen de oudere kinderen uit school en we lopen dan met de kinderen mee terug naar het weeshuis waar we dan spelletjes met de ouderen doen! Inmiddels de ouderen jongens in teams verdeeld, waar we elke dag 1 team van gaan leren 'Ezelen' (kaarten). De meiden vinden dansen enig en we gaan vanmiddag proberen of we met hen een dansje in kunnen studeren op bijv Beyonce!!

Ook is het leuk om te merken dat we de kinderen stuk voor stuk leren kennen en zo ook een persoonlijkere band met ze opbouwen. Het is daarbij wel indrukwekkend om hun verhalen te horen, hoe heftig is het als je moeder op je 10e overlijdt, je vader vervolgens niet voor je kan zorgen je met je 3 jaar jongere broertje in het weeshuis in het dorp terecht komt... de kinderen maken echter een gelukkige indruk en geven ook aan het leuk te vinden om met hun 'familie' van zoveel kinderen te leven.

We communiceren overigens in het engels met de kinderen dit is hun tweede taal en spreken ze goed, (soms beter als ons..;) Volgende week zullen we het national park (het bos) bezoeken waar olifanten, buffels etc wonen!! We houden je op de hoogte Mark!!

Gisteravond Champions League wedstrijden gekeken in het dorp!! Barcelona-AC Milan en Chelsea-Leverkusen, die jongens vonden het fantastisch!! Echt een uitje! Flesje cola in de rust en gaan!!

Verder zijn we rustig aan het bekijken waar we het super bedrag wat we bij elkaar hebben gekregen aan gaan uitgeven..! We houden jullie op de hoogte! (Het totaal bedrag is inmiddels:....even ruim 7000 euro!!) Wauw!!

Iedereen een dikke kus van ons en van de kinderen!!!

ps Walking Moos: de kinderen hebben je hier op de foto gezien en zijn zeer onder de indruk van je blonde stekelhaar!!

Reacties

Reacties

Heleen

Bedankt voor de lieve verjaardagsmail! Dikke kus

Elvia

Hey meiden,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Iedere keer weer grappig om jullie in mijn verbeelding bezig te zien! Jullie zijn goed bezig!
Geniet ervan!
Liefs

ingrid

Structuur komt erin meiden, ik had niet anders verwacht.
Super!!!!!!!
Kunnen we al wat foto's verwachten

annette

Hoi, wat leuk om te lezen allemaal. ik krijg zin om ook te komen! Veel succes met jullie werk. Weinig structuur bij de kinderen herken ik wel, ik werk veel op scholen waar allochtone kinderen zitten en daar is het ook vaak veel enthousiasme, weinig structuur. Maar daar worden jullie nog wel heel vindingrijk in. Veel succes en liefs, van tante annette van Marloes

Sanne

Ben ook benieuwd naar de foto's! Enjoy!

manon

wat gaaaf zeg!!!!alles wat jullie meemaken. en leuk om wat hollands bij te brengen.
ik wens jullie heel veel succes en ik wacht op de foto's

Teunie

Echt leuk om te horen hoe het daar is. Ik kan nu echt helemaal niet meer wachten. Nog een maandje en dan kom ik jullie kant op. In de tussentijd geniet ik nog even van de kids op mijn werk hier in Nederland, want die ga ik dan ook echt wel missen als ik daar ben. Nou...veel plezier nog verder daar!!

-xxx- Teunie

Monique Walta

Lieve Marloes, Lin en Renee,

Via Marloes Meyer jullie link gekregen om alles te volgen en wat klinkt het gaaf!! ook ik zie jullie daar met z'n drietjes al staan zingen en dansen, helemaal leuk. Wat zullen jullie een voldoening halen uit dit werk!! Ik ben echt super jaloers.....
Ik zei al tegen Lin als ik Mark niet had, dan was ik zeker meegegaan. Lieve schatten, heel veel succes, geniet en denk aan de 3 r-en: rust, reinheid en regelmaat :-)

Liefs Monique Walta

Esther

Hey meiden,

Hier even de zus van Juud. Leuk leuk leuk om al even een beetje te lezen hoe Juud het zal gaan krijgen daar in Ghana. Het klinkt allemaal overweldigend maar naast dat de kindertjes energie vreten krijgen jullie volgens mij ook veel energie van ze terug!!! Jullie schrijven het heel beeldend, zie het helemaal voor me. Blijf jullie verhalen lezen en wacht totdat Juud haar naam er over een maandje ook bij zal staan. Geniet ervan, volgens mij vliegt de tijd!!!!!

Liefs Esther

ellen

genietend van jullie verhaal over de kids en alle nieuwe indrukken die je daar opdoet hebben wij gewoon regen en wind en onze eigen dagelijkse dingen. Je beseft ineens wel weer dat wij het hier gewoon goed hebben...... Fijn dat jullie in het Engels met ze kunnen praten zodat je ook hun verhalen kunt begrijpen.
liefs vanuit Akersloot

Sanne van Swol

Foto's! Foto's! Foto's! :D

XX

ellen

Children's Redemption Home, Damongo

By etnodge90

Ik heb een foto gevonden hiervan op google earth
zitten jullie hier meiden ????

Joyce Kouwenhoven

Hoi meiden!
Wat hebben jullie dat prachtig omschreven!! Ik kan jullie enthousiasme en beleving helemaal voelen hier in Amsterdam.. Geniet ervan!! En doe voorzichtig..

Liefs Joyce

Thijs

Klinkt heel tof!
Enjoy!

Renza en John

Hoi Toppers!

Wat een geweldige beleving moet dit zijn voor jullie. Inzet wordt behoorlijk beloond als ik dat zo lees. Wat is het toch fantastisch dat jullie zo ver weg van De Noord door dit fenomeen zo dichtbij lijken te zijn. We weten wel beter. Wij blijven jullie volgen!
Groet, R&J

Maartje

Hoi Meiden,

Super gaaf om jullie verhalen te lezen hoe jullie het hebben daar in het verre Ghana!

Heel veel plezier, geniet ervan!

Groetjes Maartje

Debbie

Hoiii meiden! Leuk om jullie eerste avonturen te lezen. Fijn dat jullie een beetje kunnen settelen nu en iedereen leren kennen. Wat een indrukken he?! Succes ermee en geniet van alle speciale momenten.

Dikke x uit Nicaragua

ingrid

De foto's zijn prachtig, vooral de natuur daar zeg. Ik heb er al zin in....????!!!!!!!

Esther

Joehoe!

Wat een verhalen allemaal, wordt alleen maar trotser op jullie. FIjn dat het dagritme er al een beetje inzit, moet alleen zeggen dat ik 6u s ochtends wel wat aan de vroege kant vind hoor..Nou heel veel succes nog en geniet er ook van!

Dikke kus uit de B&L

Anne

Hi doossies,

Zitten jullie lekker bij Abraham in de Rimboe. Tja het wordt nu overleven he, zag Renee al met zo'n lekker oranje fantaatje heerlijk :) Euhmmm de tickets zijn bijna geboekt. We gaan eerst even naar Burkina Faso, dan naar Ghana om daar eens even een flink pilsje met jullie te gaan drinken, heb er nu al zin in :):) Wijntje mag ook natuurlijk, nemen nog wel even een flesje bitter mee hahahaha. Als jullie nog iets nodig hebben, let us know he.

XXX en we genieten van jullie stories.
Steef en An

Mandy

Hee meiden!
Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Jullie hebben het zo te horen erg naar jullie zin. En wat gaaf om zo met die kinderen te werken.
Heel veel plezier weer. En ook alvast in het nat. park! Niet bang wegrennen bij de dieren he ;).
xxx

Leonie

Hey meiden!!! Wat goed om te lezen dat jullie alweer een ritme hebben gevonden en het zo naar jullie zin hebben!!!

Ben ook beniewd naar foto's naar de omgeving waar jullie zitten en het weeshuis....nog een paar weekjes en dan komt Juudje jullie versterken met al die kids. Die weet vast ook nog wel een leuk dansje van B ;-)

Dikke kus Tys en Leonie

Lara

Heey meiden, ik vroeg me al af waarom ik nog niks ontvangen had van jullie maar ik was nog niet aangemeld, begon me al zorgen te maken!!
Wat fantastisch om jullie verhalen te lezen en ik ben blij dat ze we maken een kringetje van jongens en van meisjes ENIG vinden haha!! Veel succes daar en ben vanaf nu op de hoogte ;)!
Dikke kus uit een zowaar al twee dagen lang zonnig Nederland (wel gewoon koud hoor)

Mary

Haha, ik al mailen, waar je nou blijf met je verhalen, heb je alles hier gewoon al beschreven! Klinkt helemaal iets voor jullie!! Lijkt me super, al die spelletjes met die kinderen, moet ik ook niet ff langs komen???
xx

Joost en Suus

Hey meiden!
Wat zijn jullie al goed bezig. Inderdaad indrukwekkend die verhalen...
Heel veel succes en we blijven jullie volgen!!!
Dikke kussen van ons!!!

Jeroen Lamers

Brr.. krijg het helemaal koud.
Wat een mooie verhalen en enthousiasme! Prachtig.
Enjoy!

Lieve groet,
Jeroen

Kris

Halloootjes!!

Super leuk om jullie verhalen te lezen! Lin super lief die kindjes, maar geen chocolaatje mee naar ons huis nemen hoor ;)! Met Es heel gezellig, maar die vertrekt volgende week alweer naa londen, dus snel terug komen, anders voel ik me eenzaam!

Dikke kus!

y_joosten@hotmail.com

Goed werk dames. Heel veel succes en Renee van harte gefeliciteerd met je paps.

mante

en dan te bedenken dat ik met mijn brugklasdochter gewoon een stapel schrifjes bij de winkel haal zonder erbij na te denken!
geweldig dat jullie dat nu ook kunnen doen!
wist je trouwens dat olifanten ook heel rustig worden van het kringetje van jongens en van meisjes? probeer maar eens!liefs, Mante

kees en marga van schie

Hey Renee,hier even een berichtje uit Hillegom,Heb even de verhalen gelezen. Zo leuk hoor goed bezig.Echt fijn dat jullie dat zo met elkaar doen! Wat zal dat een goed gevoel geven!! En ook leuk dat je paps en mams langs komen. Wij wensen jullie nog een leuke tijd en ze zullen jullie heel dankbaar zijn! Groetjes van Kees en Marga Ook voor de andere meiden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!