Vrijwilligersinghana.reismee.nl

Actie plan!

Hallo Lieverds!!

Nou, we kunnen inmiddels zeggen dat we redelijk gewend zijn aan het leven hier in Ghana. Vorige week waren we nog best zoekende naar wat we de komende 3 maanden hier kunnen betekenen. Het is gek om te merken dat je je gewoontes moet aanpassen, wij westerlingen raken onrustig en verward als we geen doel voor ogen hebben en er geen plannen op tafel liggen. Hier is het echter wat er vandaag voor handen komt doe je vandaag en verder zien we het wel. Morgen weer een dag! In onze zoektocht naar structuur hebben we een boek gekocht waar we een zelf gemaakte agenda in hebben gemaakt. Hoe Nederlands, haha!

's Morgens gaan nu ook de allerkleinste naar school dus is er overdag niet zoveel voor ons te doen bij het weeshuis. Het ontbrak ons aan een doel om overdag aan te werken. We besloten om met Abraham om tafel te gaan zitten en het een en ander te bespreken.

Omdat er een lange tijd geen vrijwilligers zijn geweest is er een tijd lang minder inkomen geweest. Zo hebben we vanmorgen samen met Abraham besloten dat we morgen voor 2 dagen naar Tamale gaan. We hebben besloten dat er een aantal dingen zijn die voorrang hebben zoals schoolspullen/voeding/schoolgeld. Wanneer we deze zaken geregeld hebben komt er wat rust. Waarna we kunnen gaan kijken waar we ons geld in gaan investeren. Er liggen plannen op tafel om een restaurant en guesthouse te gaan beginnen waardoor een situatie ontstaat dat er een regelmatig inkomen word gecreeerd. Dit zullen waarschijnlijk de lange termijn plannen zijn waarin we zullen gaan investeren en hopelijk een begin mee kunnen maken.

Vanmorgen stonden de kinderen bij ons voor de deur om te vragen of we school schriften voor ze hebben. Abraham vertelde dat hij hier geen geld voor heeft. Wat fijn dat we de kinderen hebben kunnen beloven dat wij morgen in Tamale schoolschriften voor ze gaan regelen!

1 van de meiden uit het weeshuis is 17 en gaat naar school in Tamale. Zij verblijft daar dan 3 maanden. Tot op heden was er dit jaar eigenlijk geen geld om haar naar school te sturen. Ook dit is 1 van de actie punten die we vanmorgen besloten hebben te financieren van ons geld. Morgen zullen we regelen dat zij de rest van het jaar naar school kan.

Kortom, een goede start van de week vol plannen voor ons om aan te werken!

Hoe was kermis Zuid-Scharwoude....????? Kom maar op met de roddels!

Veel liefs

Ingrid

Super trots zijn wij op jullie, jullie zijn echt heel goed bezig. Wij worden al nieuwschieriger,heb heel veel zin om te komen....
Ingrid

juud

jeetje meiden
wat een plannen en wat professioneel ook
wordt nog wel wat met jullie haha
zijn er dingen die ik nog van het geld kan kopen die je daar niet kan kopen zoals puzzels ofzo educatief spullen!!!
liefs juud

Debbie

Goed bezig chicas!!

bart zuurbier

gelukkig ben je weer beter en nog heel veel plezier

groetjes bart

Mart

Klinkt goed allemaal meiden!
Goed dat jullie daar wat kunnen betekenen.
Succes!!!

Dikke kus mart

Annemiek

Leuk om steeds wat te lezen van jullie!
Goed bezig meiden!
x Annemiek

Rokie Dokie

Tijgers,

Klinkt goed. Kermis Zuip-Scharwoude was geen moer aan, niets gemist. Behalve ons dan! Succes met alles... xxx

Ellen

Wat heerlijk dat je zo zelf uit kunt zoeken naar het juiste doel waar aan je het geld kunt besteden.
En dan helemaal als jullie de blije gezichten van de kinderen kunt zien bij het uitreiken van de schriften..
TOP.
René gefeliciteerd met de verjaardag van je Pa

mark

goed dat we mee hebben gedaan met de fietstocht want nu kunen julie schriften kopen.gefeliciteerd met je vader.ik heb hem zeep gegeven.het gaat goed met mij op school.hoe ziet julie school eruit?

Mary

Schelvis was failliet, maar door de kermis denk ik niet meer. En dan te bedenken hoe jullie dat geld een zoveel beter doel geven!
Maarja, kermis was ook wel weer gezellig..hihi!

Marijn

Meiden ik ben echt super trots op jullie! Klinkt alsof het geld heel goed besteed gaan worden!

De kermis was weer super top! en we hebben jullie echt onwijs gemist!!!! Volgend jaar weer met z'n allen! :)

Dikke kus!!!!!!!

wendy veldman

Hey Rene en de andere meiden.
Ben erg benieuwd hoe jullie het daar hebben...en dat zit nu al goed! zo te lezen.Om hoeveel kinderen gaat het? en zijn zij daar ook zo met adhd,pdd-nos etc in de weer!zoals bij ons in Nederland..of mogen zij wel gewoon kind zijn met hun bijzonderheden.
Nou spannend,hoor.
Ik ga jullie volgen.Liefs Wendy

Pim

Hee dames. Ik zie dat m'n vorige bericht niet is aangekomen. We zitten nu een paar dagen in Vancouver. Het is super leuk. Gister prachtig mooi weer, vandaag regen;-(. Hoe is het met jullie? Dikke kus je broer

Leonie

Hey meiden, wat geweldig om te lezen dat het zo goed gaat in Ghana!!! Heel veel plezier en succes met jullie plannen, maar met jullie nieuwe zelfgemaakte agenda moet dat vast goed komen!!! ;-) XX

Karin Borst

Wat zijn jullie goed bezig meiden. Respect hoor. Ik hoop dat jullie een hele mooie tijd zullen beleven in Ghana en met veel nieuwe mentale bagage thuis komen die je de rest van je leven bij blijft.
Ik blijf jullie volgen.

Patty

Wow meiden wAt zijn jullie goed bezig! Wat kunnen jullie veel betekenen daar, echt supergoed! Ga zo door! Sophie en luuk dachten je gister nig te zien, haha, het was blond en een vlechtje, in de verte leek t, dus dan gaat t hier weer ff over je renee, ze vinden t maar gek hoor dat je zomaar in een 'arm' land zit want eet je dan wel? (maakt sophid zich uiteraard meteen zorgen om!) kop op op de "mis-momenten" maar hier us alles niv steeds hrtzelfde hoor, je mist dus echf niks! ;)

Patty

Lekker rommelige tekst net maar ja, na een wijntje op mb iphone, veel te kleine toetsen haha!!

Maars

Meiden zo te horen zijn jullie al gewend daar.
Hier missen jullie niks hoor!
Heel veel succes!!

Vettien en Jan

Hallo Marloes en vriendinnen.

Wat leuk dat we jullie kunnen volgen in Ghana,het lijkt net of jullie niet zover weg zijn.
Het zal best wennen zijn als je al de luxe van Nederland gewend bent,maar zo te lezen hebben jullie het wel naar de zin.
We hopen dat het zo blijft en dat jullie het goede werk wat jullie doen met veel plezier volhouden.
Hier is alles goed,we hebben een heerlijk weekend met je ouders op Texel gehad,dat zullen we zeker nog eens over doen,we hadden nu eens tijd
om lekker bij te kletsen.

Groetjes, we wensen jullie veel succes.
Oom Jan en Tante Vettien.

Sampie !!!!!

Ow meiden wat een leuke verhalen allemaal en wat zijn jullie goed bezig. Leuke en mooie plannen hebben jullie voor de boeg en wat is dat toch top om te zien dat je kan investeren en dat je ook gelijk het resultaat ziet! Super hoor! Genoeg zakdoeken bij de hand voor de geluk momenten?!!!

Krijg weer helemaal de kriebels als ik het allemaal zo lees en zie!
Geniet van wat er op jullie pad komt...

We blijven jullie volgen hoor..

dikke kus Sanne (uiteraard ook van Ronald).

tante truus

ik vind het heel leuk jullie verslag.
hoop er nog veel te lezen. groetjes ,
truus en rens .

roy

hoe gaat het met jullie. leuk dat ingrid en dirk geweest zijn de rest had ik al gehoord van thuis . we wensen jullie nog veel plezier . de groeten van ons dikke kus