Vrijwilligersinghana.reismee.nl

Eentje toe....!!

Hoi schatjes!!

Zijn we weer ;)

Afgelopen weekend bleef de jongste tweeling +/- 1jr oud logeren. Ze zijn heel snoepig! Vooral in de kleren van Nikki en Moos!! De reden was minder leuk, 1 van de twee was niet zo lekker, koortsig, huilerig en een abces op haar achterhoofd, waardoor we inoverleg met Femke antibiotica hebben gestart. Helaas had dit niet de uitwerking die we hoopten en zo raakte we maandag avond met de tweede patient naar het ziekenhuis ivm 40'C koorts!! Na bloedafname bleek ze ook een flinke anemie (=bloedarmoede) te hebben, waarvoor ze een bloedtransfusie kreeg. Woensdag ochtend op ziekenbezoek geweest en hebben we meteen onze bloedgroep laten bepalen. Echt op z'n Afrikaans! Met 3 druppels bloed op een witte tegel waar antigenen aan toegevoegd werden. Overigens met schone naalden en een goeie score: Marloes is A pos. En Renee en Linda blijken beiden O pos wat ons een universele donor maakt! Zodat we altijd bloed zouden kunnen geven wanneer 1 van de kinderen dit nodig heeft en er geen bloed voor handen is.

Woensdagmiddag hebben we met een aantal jongens gebasketbald, op een basketbalveld bij de Secondary School in het dorp. Echt fantastisch hoe fanatiek die jongens zijn en wat een balgevoel!! Na afloop allemaal een zakje ijskoud water voor 5 pesewas (=ong 2eurocent!!) kortom een top middag!

Gister en vandaag wederom een slaapfeestje met per keer 4-5 van de kinderen. Dit vinden ze echt fantastisch!! Spagetti eten, cola drinken en Flipper kijken en de avond kan niet meer stuk!

Daarnaast zijn we de afgelopen dagen 's morgens actief geweest met het opruimen van het kantoor op het terrein van het weeshuis. Wat een spullen! Hier een heleboel nieuwe ideeen opgedaan! Plannen als bijvoorbeeld: sportdag, 6kamp, volleyballen, disco-avond, bingo, etc...!

Aanstaande maandag vertrekken we voor 3 dagen naar Mole nationalpark om wat wilde beesten te spotten en onze inmiddels ingegraveerde korte broek/hemd en teva's eruit te zonnen!

Erg bedankt voor jullie enthousiaste reacties het maakt het iedere keer een feest om op het net te gaan! Iedereen een prettig weekend en een dikke zoen!!

ps Martijn en Wendy succes met de proeves in het SLAZ jullie kunnen het!!

Reacties

Reacties

Ingrid

Heerlijk om dit te lezen, ik heb alleen maar een lach op mijn gezicht als ik dit lees allemaal. Het is echt super hoe jullie bezig zijn meiden.
Ik was al trots maar ik word het alleen maar meer.
Volgens mij kan Judith niet wachten.
En hier??? gaat alles z'n gangetje.
Dikke kus van ons

annette

jullie ook een fijn weekend! leuk om alles weer te lezen. Wat goed dat je met zulke eenvoudige middelen de kinderen zo blij kunt maken. hier groot feest afgelopen week: Judith is sinds gisteren officieel:master in the arts!
veel succes verder en groetjes en liefs van ons allemaal.

juud

Ik kan niet wachten top maar ik kom er aan hoor! X

shelly

superleuk meiden, klinkt alsof jullie het goed naar de zin hebben, en leuk geschreven de verhalen!!!
Dikke kus!

Mo

Hoi Lin,

Ik moet even wat kwijt: "We hebben 3 EMBRYO'S, YES YES" en afgelopen zondag is de mooiste en de grootste teruggeplaatst, dus kun je voor ons een kaarsje branden of een weesgegroetje bidden (op z'n Ghanees misschien :-) Het is zoooo spannend.....

Elga

Goed bezig meiden!!!

Mark z

Wat doenze alemaal op school.
En wat doen ze de hele dag.
Hebben ze daar winkels?
Spreekt die abraham nederlands?
Ik ga om 4uur naar me vriend Mats en dan ga ik daar slapen ( een nachje).

M Danenberg

Hoi meiden,
Heerlijk om te lezen, keep up the good work!!
Lieve groetjes Marion

Ronald

Hey toppers,

Wat zijn jullie goed bezig zeg!
Heb de website gevonden en ben lekker verhalen aan het lezen. Volgens mij hebben jullie het goed naar jullie zin. Lekker zorgen voor de kids. Lin, vorige week moeders even gesproken op het buurtfeest van de doorbraak. Ze was erg trots op jullie!! Veel succes en plezier daar nog.

Groetjes Ronald

Dirk

Mooi dat het goed gaat met jullie

Marga

Hallo stoere meiden,
Echt tof wat jullie doen, leuk om jullie verhalen te lezen.
By the way ik ben een collega van b3 van Marloes, veel liefs meis en geniet.
Groetjes Marga

Esther

Nog een paar nachtjes en dan mogen jullie de komende tijd gaan genieten van Juud in jullie midden, wij zullen haar natuurlijk heel erg gaan missen maar ik weet zeker dat ze een toptijd met jullie gaat krijgen!!!!
Morgen gaan we even de koffer rangschikken met spullen die jullie kant op komen. Geniet van de kinderen. Ik vind echt dat jullie superleuke dingen met ze doen en veel inspiratie en ideeen daar opdoen en uitvoeren, top! Verder vraag ik mij als moeder nog even af:-) hebben de kids nog behoefte aan meer educutief speelgoed (kralen rijden, hamertje tik, puzzels, sprintouwen enz. enz.???) Want anders gaan we nog even snel shoppen en eh wegen en meten of alles in die ene koffer past van Juud.

Liefs Esther

Debbie

Ik blijf het zeggen; goed bezig meiden! Beantwoorden jullie mijn mailtje nog even? (-; Begrijp dat jullie niet heel veel tijd hebben achter het internet maar ben benieuwd.

Doeii succes daar! Un beso grande vanuit Nica.

Sampie !!!

Super hoor wat jullie daar allemaal doen! hebben jullie een foto van jullie logees??? en de kleine kindjes in de kleren van Moos en Nikki??? Ben zeer benieuwd, haha.

Veel plezier weer!!!

x Sanne

Antje

Doossies,

Juud heeft vrijdag nog een parteeeeej met de meisjes en dan gaan we haar zaterdag op het vliegtuig zetten. ze heeft er vet veel zin in, spannend ook natuurlijk, maar dat maakt het ook wel weer mooi. Even laten weten of het Mole national park wat is, want dan kunen wij daar misschien met Juud heen, is wel leuk dan ook.

XXX

dolf marlou en moos

Wauw!!! Wat een fantastisch verhaal.
Geweldig hoe jullie die kinderen een onvergetelijke periode bezorgen. Jullie zijn gewoon ECHT toppers.

Leuk om te lezen dat jullie de kleren van Moos en Nikki aan hebben getrokken. (kreeg helemaal kippevel)
Hopelijk kunnen nog veel kinderen genieten van de kleren van Moos en Nikki.

Veel succes met alles. Komen er al foto's van de twins enzo....

dikke kus ons

Lois

Wat zijn jullie goed bezig en wat leuk om het allemaal te lezen!!

Dikke kus

dionne

echt leuk om te lezen hoe leuk julllie het daar hebben en hoe goed jullie bezig zijn! ik probeer elke dag te kijken of er al een nieuw verhaaltje op staat zodat ik niks mis! het gaat wel snel , voor ik het weet zijn jullie weer terug!
ik mis je wel hoor Renée !
dikke kus je liefste nichtje xxx

fam vandiepen

hoi renee,
wat leuk dat je een blog bijhoud.
bijzonder om te lezen hoe het allemaal aantoe gaat daar.
wat zijn jullie goed bezig.

groetjes familie van diepen van de lutkedijk

Pim

Hee meiden. Dat is een tijdje terug idd. Lekker dat het goed met jullie gaat. Jullie moesten voor het bloedprikken nog even langs de plaatselijke tegelzetter dus? Keurig. Wij hebben een prachtige vakantie gehad hier. We zitten nu op het vliegveld te wachten op onze terugvlucht. Het is hier nu 12.43. Gister aan het golfen geweest op de mooiste baan waar ik ooit gespeeld heb. Wes z'n schoonvader vroeg ons mee. Ontbijt, golfen. Alles voor niks. Ik lees jullie weer als ik thuis ben. Dikke kus

Lara

Heey meiden...wat een leuke verhalen! Volgens mij hebben jullie het onwijs naar jullie zin en maken jullie ontzettend veel mee, echt super om te lezen! En ik ben benieuwd naar de blote billen gezicht foto's :p!!
Judith ik weet niet of je dit leest maar heel veel plezier daar en voor jullie allemaal heel veel succes en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!
Dikke kus

Elvia

Wat een ervaringen weer! Het is zo leuk jullie verhalen te lezen. Dan voelt het alsof ik ook een beetje in Ghana bij die lieve kids ben!
Lin, helaas gaat die mooie Ice Watch niet door :(
Er is een fout bij Groupon ofzo!!! Grrrr...
Geniet er nog van! Zal Juud een dikke kus voor jullie meegeven!!

Gradannie

Hee meiden, Super leuk om wat te lezen over jullie. Goed werk hoor!!!!! Geniet er ook lekker van want het is zo weer voorbij!
Dikke zoenen van ons uit Warmenhuizen

Mary

O Positief.. wat toepasselijk voor jullie!! O van onwijs??? ;)
FruityFriday wat een uitvinding! Die ga je nooit meer vergeten!
Liefs en genieten nog he! xx

Mary

Ps.. waar blijven de foto's??

Natalie

Hey Meiden

Wat fantastisch om jullie verhalen te lezen en ik vindt het nog fantastischer wat jullie daar doen.
Geniet ervan en maak er een mooie tijd van voor jullie zelf en voor de kids daar, maar volgens mij is die missie al geslaagd.

Zet hem op.
Groetjes Natalie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!