Vrijwilligersinghana.reismee.nl

Happy birthday!!

Lieve lieve allemaal!!

Met een voor opgezet plan door Abraham werd Juud in een restaurant gedropt, waar Linda en Renee met knikkende knieen en een bonkend hart in de wc stonden te wachten... Als teken klapte Abraham in zijn handen en sprongen we tevoorschijn!! Juud was onwijs verrast! Wat was het heerlijk om met elkaar te snollen, we hebben de volgende dagen gegierd van het lachen tot buikpijn en tranen over onze wangen aan toe.

Er kwam helaas een kink in deze lachwekkende kabel want de malariamug had zichzelf ook uitgenodigd. Woensdag ochtend begonnen de klachten, Linda had spierpijn, buikpijn, hoofdpijn alles wees op malaria!!! Op naar het ziekenhuis waar Linda een dikke druppel bloedtest onderging, waar geen parasiet in te traceren was. Wat nu.....??? Telefonisch consult met onze bevriende nederlandse dokter Femke volgde. Ze stelde ons gerust met het feit dat het 95 % zeker malaria was, want wij blanken worden al ziek van een paar parasieten. Gestart met antimalaria medicijnen: gestrekt in een bed, ventilator aan, glaasje water en een dikke zoen en langzaam knapte Lin op en was zaterdag weer de oude.

Ivm met ziek en zeer zijn we pas vrijdag middag weer richting huis gegaan. wat een rit!!! De Damongo-road was nog niet ZO slecht geweest. De airco was stuk, de ARKO ( alle ramen kunnen open) was ook niet mogelijk dus met het zweet van onze snor tot aan onze bilnaad kwamen we rond 19.00 uur weer thuis. Waar we herenigd werden met Marloes die ook de halve week helaas de ziekenboeg had bezet ivm keelontsteking. Waar ze zorg heeft gedragen voor de kids in het weeshuis en uiteraad de Fruity Friday niet heeft overgeslagen.

Zaterdag stond volledig in het teken van de voorbereidingen voor sister Renee's birthday party. Op naar de markt/dorp en ondertussen stiekem voor Renee een jurk laten maken. De kledingmaakster kwam in en uit om de jurk op maat te laten maken. Renee was erg nieuwsgierig maar had gelukkig niks door. 's Middags met een aantal kinderen op gevoel een appeltaart in elkaar proberen te flansen, ja oma's we kunnen nog wel wat tips gebruiken zullen we maar zeggen.... Bunkerhard was het deeg maar kaneel, appels en suiker doet wonderen en..... de kids vonden het het zalig!!! ' s Avonds naar een cultural dance avond geweest. Prachtig hoe die mensen met hun lichaam kunnen bewegen, ritmegevoel daar kunnen wij hollanders nog wat van leren. Vol spanning voor de volgende dag kropen we onder de 'wol'!

's Nachts ging Juud onder het mom van reizigers diaree, die zij vanaf het begin al onder de leden had, om 4.00 uur uit bed om het hele huis samen met de meiden en Abraham te versieren!!! Om 6.30 uur kwamen ze zingend en met brandende kaarsjes de jarige job wekken. Vanaf dat moment werd de dag alleen nog maar mooier. Bij het ontbijt ( met rose) de cadeaus in ontvangst genomen, ook de 'postduif' kwam goed aan. Wat tranen gelaten maar oh wat was Renee blij en verrast! Iedereen bedankt voor de mooie woorden en lieve kaarten! Toen op naar de kerk waar Renee op haar knietjes werd gezegend en voor in de kerk werd toegezongen. We hebben geluisterd naar Abraham, jeetje wat kan die man preken. ZIjn verhalen raken ons en slaan de spijker op zijn kop!!!! Dus Marion we gaan lekker!

Het feest kon beginnen want om 15.00 uur waren alle 48 kids binnen. Op naar het veld waar we met zijn alle een estafette spel georganiseerd hadden. Kleren uit en aan, snoepie happen en rennen, bloedfanatiek en ze vonden het te gek! Bij terugkomst naar het huis hadden de meiden letterlijk voor een heel weeshuis spagetti gekookt. daar zaten de snoepies op de grond met een bakkie voor hun neus met hun klauwtjes lekker te smikkelen. Daarna totdat het donker werd met zijn alle gedanst. Als afsluiter een verjaardagszakje met wat lekkers en wat leuks en alle kids gingen met de bus weer terug naar het weeshuis. Het grote mensen feest kon beginnen. Flessen wijn, rum cola en chips werden tevoorschijn getoverd en we hebben heerlijk zitten drinken, lachen en praten. Om een uur of 22.30 uur ( ja vroeg he) lagen we moe maar voldaan in ons bed. Nog lang nagekletst waarin we terugkeken op een fantastische verjaardag om nooit meer te vergeten!!

Ten tijde van al dit feestgedruis nam Teunie afscheid op schiphol en zat 8 uur later dan ook in Ghana. Marloes is maandag vertrokken om haar zus te verwelkomen in Tamale om vervolgens vrijdag gezamelijk terug te keren naar Damongo!!

Veel liefs en een dikke zoen van ons!!

Noortje

Meiden, wat een heeeeeerlijk verhaal weer om te lezen!
Snol maar ff namens mij;-)!

Xx Noor

Patty

zit alweer met tranen in mijn ogen hoor; van ontroering over hoe mooi jullie Renee verwend hebben en van de lol, wat genieten jullie lekker en wat klinkt het allemaal mooi! Ondanks ziek en zeer zelfs!! Dikke zoenen vanuit de Noord (nog 1 weekje, dan gaan wij ons avontuur in Schagen beginnen, haha! Wat een verschil he met jullie!?)

Ingrid

SUPER, wat jullie voormekaar doen en over hebben. Marloes een dikke tien hoe jij met je keelontsteking toch voor de kindertjes zorgde.
Linda en Renée SUPER dat jullie Marloes op stonden te wachten, en Marloes wat SUPER dat je last had van diaree.
Wat een geweldig verhaal weer. Jullie genieten echt....!!!!!!
Groetjes en een dikke zoen van ons voor jullie allemaal

Melinda

Kippenvel tot op mijn kleine teen!
Xx

Liane

Wat zijn jullie goed bezig zeg!!! Lekker dat je niet vergeten bent ook daar Renee. Ga zo door meiden. Mooi om te lezen.
Groetjes Liane
tussenstandje :AZ staat 0-1 achter eerste helft tegen Oostenrijk

Annemiek

Wauw meiden wat top! Wat zijn jullie goed bezig! Ben blij dat het goed met jullie gaat en dat jullie het naar jullie zin hebben. Wat zullen jullie een verhalen hebben als jullie weer thuis zijn! Veel plezier, geniet en pas goed op elkaar!
x Annemiek

ellen

Jullie maken er daar wel een feest van zeg. Verassingen voor door en met elkaar. en voor jou Renée eerst een mooie jurk, dan kaarten, gezegend worden en dan al die feestende kinderen op je verjaardag en een borrel toe... nou wat wil je nog meer. Wij hebben hier de hele dag regen gehad en morgen ga ik weer aan het werk met mijn clienten.....

René Tibbertsma

Prachtige verhalen waaruit jullie drive en spirit blijkt. Ik volg het vanuit Nederland met bewondering.

Antje

Reneeetje nog van harte! helemaal gezellig hoor....

Klinkt allemaal goed die verhalen, wat hebben jullie een lol met elkaar en wat zijn jullie lekker crea in de weer!

Wij komen met een tasje volgeladen :) x

mirte

Geweldig verhaal.
Echt heel boeiend om te lezen. Hopelijk blijft de ziekenboeg voor jullie voorlopig leeg

fam hoogland

hallo meiden,
Renee nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, leuk om jullie reisverhaal te lezen en jullie doen heel goed werk met dit project . hopelijk blijven jullie verder ziekteleed bespaard veel succes en plezier en wij kijken weer uit naar het volgende verhaal. groetjes pe en ien

manon

wat een super verhaal weer, een dag die jullie nooit zullen vergeten en vooral voor jou speciaal renee....
ik wens jullie nog heeeeeeeel veeeeel plezier !
ben benieuwd naar foto's:D
xxxx

Jolinda

Wat een mooie verjaardag heb je gehad Renée!
Goed om te horen dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben en veel plezier nog!

Xxxx

Ronald en Rianne

Hey Meiden!

Wat een bar mooie verhalen! Heerlijk dat afrikaanse sfeertje. Renee nog van harte met je verjaardag. Eéntje om nooit te vergeten denk :) Geniet van jullie tijd daar het is zo weer voorbij.

Dikke pakkerd R & R

Esther

Lieve meiden, lieve zus wat een heerlijk verhaal!!! Mis mijn zussie wel hoor maar door het lezen zijn we er een beetje bij. Ik zou denken dat Juud het stukje heeft geschreven, lijkt wel erg Juud maar kunnen natuurlijk ook haar invloeden zijn van het bij jullie zijn! Lekker snollen en wijntjes drinken tussen het ziek zijn en natuurlijk genieten van al die kindertjes. Hoop snel weer een verhaal te lezen van jullie! Enne Juud woensdagochtend bellen we he! Je krijgt de primeur hoor lieve zus.

Dikke kus ons

Pim

Hee meiden. Wat hebben jullie een leuke dag georganiseerd voor m'n zusje. Leuk hoor. Geniet ervan. Kus

Mart en Monique

Hey meiden,
klinkt weer goed allemaal zoals we kunnen lezen genieten jullie volop:) Renee nog van harte met je verjaardag!
Veel plezier nog en succes
Dikke kus Mart en Monique

Henk en Sjoukje

Dag meiden en renee nog van harte .Fantastisch hoe jullie bezig zijn en vooral hoe jullie ons op de hoogte houden met jullie prachtige verhalen en avonturen vele groeten Henk en Sjoukje

Rosanne en Remko

Wat een verhaal weer... echt heerlijk om te lezen! Ondanks alle kwaaltjes gaat het zo te lezen prima met jullie. Wow, wat zijn jullie goed bezig.

Renee, nog van harte met je verjaardag en dat moet zeker een dag zijn geweest om nooit meer te vergeten!!

Dikke zoen,
Rosanne en Remko

Sampie !!!

Meiden wat maken jullie weer veel mee, super allemaal! Goed bezig!

Gelukkig zijn jullie allemaal weer beter!

Veel plezier weer!!!!

X Ronald en Sanne

Esther at London

Zoo, wou dat ik mijn verjaardag daar en met zoveel verrassingen kon vieren ;). Zie dat jullie het naar jullie zin hebben. Super leuk en goed.

Hele dikke kus!

Yorianne

Klinkt heel gezellig daar!! Ondanks de bijkomende tropische lichamelijke klachten. Judith wat leuk dat je vriendinnen je zo hebben verrast bij aankomst. Je darmen gelijk al in de war? Is het eten wel een beetje te bikken ;-) en genoeg ORS mee? Veel plezier!!!

Annemieke Frederiks

Eindelijk kwam ik er aan toe om jullie verhalen te lezen.
Wat doen jullie geweldig mooi werk! Heel veel succes nog en ik blijf jullie volgen. En Renée nog van harte!

Merel

Zoen van mij. Mail gauw!!

fam. Drenth

28-10

Hallo Teunie en Marloes

Fijn, Marlous dat jij je zus Teunie afgehaald hebt.

Het lijkt me enorn leuk om daar als twee gezusters
jullie werk te kunnen doen.
Van vader Harry hadden we gehoord dat de reis goed was verlopen, een fijn tijd daar met z'n allen.
Hartelijke groeten vanuit Swifterbant Jan en Korrie Drenth.

mante

hoi allemaal!!
goed om te lezen dat het zo goed gaat met jullie! zit je al een beetje in de afrikaanse sferen, Judith? zou stiekem wel even bij jullie willen kijken! Dikke kus, Mante

Yvonne Vlaar

SUPER dat jullie voor de kindertjeszorg
Renee nog gefeliciteerd met je verjaardag
Ik heb nog geen internet,maar zodra ik het heb laat ik het je weten

Groetjes Yvonne Vlaar

Joost en Suus

Hey meiden!
Wat weer een bijzonder verhaal. Nu hebben jullie de ziekenboeg wel genoeg gezien! lekker genieten van jullie goede werk daar!
Veel te laat natuurlijk, Renee gefeliciteerd nog met je verjaardag en drie dikke kussen van ons!
Wij hebben ook nog een nieuwtje, misschien hebben jullie het al gehoord...? Wij gaan 29 juni trouwen, dus zitten lekker in de voorbereidingen.... Het is nu al leuk!
Groetjes daar! Veel succes!

annette valkering

Hoi Judith , aangekomen lees ik in de leesverhalen, ik zal jullie volgen, heel veel plezier en denk goed om je zelf.
dikke groet annette (evean Heiloo)