Vrijwilligersinghana.reismee.nl

Nog even een verhaaltje toe om in te halen

Lieve iedereen,

Afgelopen 2 weken hebben we weinig van ons laten horen maar nu even een inhaal slag. De laatste 2 weken hebben we regelmatig logees over de vloer gehad bij ons thuis, helaas met een minder leuke reden want deze kindjes waren ziek. Zo waren er een aantal kinderen met malaria en hadden we een klein kindje met een abces op het hoofdje. Onze ziekenboeg was dus geopend en we hebben de zieke kindjes lekker in de watten gelegd en verwend.

Naast dat we de hygiene week hebben gehad( zie vorige verhaal) hebben we afgelopen weken ook veel andere dingen ondernomen. Zo hebben we naast de vaste activiteiten zoals: voetbal kijken, basketballen en fruity friday ook de volgende de dingen gedaan:

- Er is voor elk kind een dossier aangelegd met daarin alle papieren van dat kind, zodat alles even wat meer overzichtelijk is.
- Er zijn een aantal kinderen blij gemaakt met een nieuw uniform voor school en rest van de uniformen is in de maakt.
- Hebben er geregelmatig ziekenhuis bezoekjes tussendoor plaats gevonden met de kinderen, maar gelukkig niets ernstigs.

Omdat we regelmatig met de kinderen in het ziekenhuis zijn is de nieuwgierigheid bij onze zusters (Linda, Judith en Marloes) gewekt om een dagje mee te lopen. Dit zijn we op het moment aan het regelen en hopelijk kunnen we gauw een kijkje nemen in de kliniek en de operatie kamers. Onze papieren worden van de week bekeken en maandag mogen we terug komen om meer te horen. Afwachten dus!!!!

Vorige week zaterdag zijn we met de oudere kinderen naar de Kintempo watervallen gegaan. Allemaal vroeg op, want het zou een lange trip worden en van te voren moest er nog eten gekookt worden om mee te nemen. Na wat sleutelen aan de bus( die niet wilde starten) gingen we op pad! Daar gingen we hoor met 22 kids en 7 volwassenen in een busje die bestemd is voor 19 personen, maar het paste allemaal. De trommels waren mee. Gezellig muziek maken en na een trip van ongeveer 5 tot 6 uur kwamen we aan bij de watervallen. Eerst wat eten en toen de natuur in samen met een gids. Aangekomen bij de derde en laatste waterval mochten we een heerlijk verfrissende duik nemen, waar we ook echt aan toe waren vanwege het stofhappen in de bus de heen weg. (met name marloes was niet meer blank maar bruin van de stof!). Erg lachwekkend!
Wat een geweldige ervaring om in zo'n mooi stukje natuur een duik te nemen. De kids waren in eerste instantie erg verlegen maar nadat Linda er eentje meesleurde volgde de rest al gauw. Heerlijk om de kinderen zo te zien genieten van zo een uitstapje. Na een uurtje de natte kleren weer uit en opmaken voor de terug reis die niet helemaal zonder problemen verliep. Zo sloeg regelmatig de motor af en moest iedereen weer uit de bus om de bus aan te duwen om vervolgens weer verder te kunnen. Dat moet je ook meegemaakt hebben :D. Dan geeft het je toch wel een goed gevoel weer lekker 'thuis' aan te komen.

Afgelopen maandag zijn we met ons groepje en Abraham op stap geweest naar Wa. Dit is een plaatsje in de upper west region. Hier hebben we wat kenissen van Abraham ontmoet, waarna we gezellig hebben geborreld. De dinsdag vertrokken we in de morgen richting de hippo sanctury waar we per houten kano het water op gingen om Nijlpaarden te spotten en al gauw werden er 5 gespot. Geweldig om zo de natuur te ervaren. Zit je dan in een houten kano met een gat erin (dus water scheppen) op ruim 50 meter afstand van 5 nijlpaarden. Wat kan de natuur dan mooi zijn zeg. Helaas was het wel een erg hete dag en verbrande we haast levend in de bootjes waarop we besloten niet te lang te blijven en weer verder te gaan, maar deze ervaring pakt niemand ons meer af! Dezelfde avond waren we terug gekeerd naar Damongo.

Donderdag ochtend zijn Linda, Renee en Judith vertrokken naar Tamale, samen met Abraham om veel boodschappen en spullen te halen die hier hard nodig zijn! Zij zullen het weekend weer terug keren.

Ook heeft Renee als 2e deze week de malaria overwonnen en de sloeg de medicatie goed aan. Ze is weer helemaal de oude.

We hebben afgelopen weken veel lol met de kinderen gehad en iedereen komt lekker los. Zo hebben we ook de 'tik hem aan oude' geintroduceerd en deze wordt er dus regelmatig door de kids ingegooid in het keurig Nederlands. Geweldig om te horen!

Alles loopt hier al een trein, we hebben nog zoveel plannnen. Zo kijken we uit naar komst van de vader en moeder van Renee en staat er een malaria week voor volgende week gepland. Daarnaast zijn er nog een heleboel andere regel dingetjes te doen en zien we wel wat er verder op ons pad gaat komen. Jullie horen van ons!!!!

Dikke kus aan iedereen van ons allemaal

Ingrid

Super we hebben er zin in....

henk en annette

Mooie verhalen! heel veel groeten en liefs van alle arnhemse seinen's!

Esther

Jeeh wat een avonturenn!!!! Jullie zijn lekker bezig zegt Frank hier na het horen van de verhalen op jullie blog. Jeeh en wat gaat de tijd snel he?! Geniet en doe wat jullie kunnen. Al twijfelen we daar niet aan want wij vinden echt dat jullie zo ontzettend vol energie alles aanpakken, niet zeuren maar doen en daar houden wij noord-hollanders natuurlijk erg van! Meiden succes de laatste maand. Juudje hoe is het met jou en de malaria, niet meer zo ziek lieve zus?

Liefs voor jullie allemaal, kus ons!

Jan, Mariska, Jur en Fiene

Hoi meiden,
Wat leuk om even wat van jullie te lezen. Wat hebben jullie een gave tijd met elkaar. Enorm bijzonder en indrukwekkend om mee te maken met elkaar. Geniet van alles!! Heel veel succes want jullie zitten zeker niet stil zo te lezen. Groetjes uit Waarland!

Marijke B

Heel goed bezig meiden, ook dat er ruimte voor lol is. Wij proberen hier (heiloozo) ook goed bezig te zijn maar merken dat Judith ook hier de lol erin hield want het is soms best rustig. De kinderen mogen haar natuurlijk best even lenen hoor. Dank voor de verhalen en tot de volgende!

Annemiek

Hee meiden!
Wat een mooie verhalen weer van jullie!
Wat een fantastische ervaring!
Hele dikke zoen van Annemiek

ellen

hoi Meiden,
heerlijk om weer te lezen hoe jullie alle kindertjes daar verwennen. René blij te lezen dat je er weer helemaal bent. Gelukkig heb je daar lieve vriendinnen die je verwennen. Wij zijn hier alvast begonnen met de voorbereidingen voor ons Sint feest... Heerlijk gegeten en alle lootjes zijn getrokken. Nu op naar het weerzien met Dirk en Ingrid......
liefs

Lesley

Hey meiden en buuf, wooowww super gaaf om weer te lezen... jullie doen echt top werk daar... ben echt super jaloers! nou geniet er nog maar ff van want voor jullie het weten zitten jullie weer in dat koude nederland!

have fun en heel veel liefs

christa

he juud en de meiden,
wat gaaf om jullie verslagen te lezen, en wat ondernemen jullie veel actie voor de kinderen.
wat zullen ze enorm blij met jullie zijn. zijn julli allemaal niet meer ziek? nou geniet nog van jullie missie, voor je het weet zitten jullie in de kou bij ons. zet hem opkanjers, liefs chris,pien en giel

kitty

Hallo lieve Judith en de rest van je vriendinnen,

Wat een bijzondere verhalen en wat gaaf voor je om dit allemaal mee te maken.
Wij hebben een geweldig mooie reis naar China gehad,heel waardevol en mooi.
Ik mis je wel hoor op het werk maar de tijd gaat snel en voor je het weet ben je er weer.
Heel veel lieve groeten van Kitty(je collega)

evelien

hoi Lieve Juudje en de rest

goed om te lezen allemaal!
Heb je zussen en je moede rgesproken en weet dus eerstehands hoe ontzettend goe dje hebt..zelfs met Malaria!
Wat een ervaringen.....genoeg filmbeeld in je hoofd om er een evenlang mee te doen
Ben benieuwd wanneer je teruggaat :)
zoen

Eef

heleen

He meiden, Leuk om weer wat van jullie te lezen. Wat een avontoruen!
Ben je erg ziek geweest Renee?
Succes met al jullie plannen!
Dikke kus ook van de mannen :)

Sophie de Lugt

Heeyy Meiden! Wat vind ik het toch heerlijk om jullie verhalen te lezen! Ik krijg bijna het idee dat ik erbij ben ;) Veel mensen vanuit het ziekenhuis of texel vragen hoe het met jullie gaat, ik verwijs ze allemaal door naar de site. De verhalen zijn GEWELDIG!!
Hele dikke kus

Lara

Meiden wat een fantastische verhalen, echt leuk om te lezen! Jullie zijn goed bezig! Veel succes met de rest van jullie plannen! Dikke kus

Ruda en Jocelyn

Hoi lieverdjes ,
wat weer een mooi verhaal en wat kunnen jullie die kindertjes toch veel leren en genieten jullie veel van elkaar. Vanavond gaan we nog even een bakkie halen bij Dirk en Ingrid ,voordat ze morgen weggaan. Tot gauw, lieve groetjes! Ruda en Jocelyn

Cyril

Hee meisies,
wat doen jullie een leuke en goeie dingen met die kids daar! Super! Maar wat vliegt de tijd (je bent nu alweer een maand weg Juudje), ongelooflijk! Nou meiden, geniet verder van jullie avontuur en we horen graag weer van jullie. Liefs Ro, Cy & Bob

Marlène

Hallo meiden,

Petje af voor al jullie werk. Renee, binnenkort wordt je herenigd met je pa en ma. Veel plezier he.

Groetjes

Marlène van Dipen

Jeroen Lamers

Hello ladies,

Prachtige verhalen weer.
Mooi om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben met de kinderen en genieten van het land!

Enjoy and have fun!

gerda

Hoi super girls,

Wat zijn jullie geweldig goed bezig het is super om te lezen. Zou wel ff om een hoekie willen kijken maaaaar er komen er zo 2 aan hoor . Nog een paar dagen Renee lekker he!!!
Dikke zoen Frits en Gerda
We hebben al zin in 18 december .

mariska

hoi,hoe gaat het, blij dat papa mama er zijn. ze hadden er zin in. jullie zijn goed bezig . wij wensen jullie nog veel plezier en tot 18 december, dikke zoen van cees,mariska,roy robin,kick,

geert en jettie dijkstra

Marloes en Teunie, wat een beleving,geweldig
dat jullie met zoveel liefde daar aandacht aan die kinderen schenken.
wij groeten jullie, met veel waardering in onze gedachten. Swifterbant