Vrijwilligersinghana.reismee.nl

Het afscheids weekend!

Hey vrienden, familie, en anderen!!

Afgelopen weekend stond helaas in het teken van afscheid nemen. We hadden nog veel plannen dus een druk programma.

Op zaterdag ochtend zijn we begonnen met een spelletjes ochtend. Zo deden we een parcours, een waterspel en een quiz. De kinderen bij elkaar krijgen was even een klus maar toen we eenmaal waren begonnen werden de kinderen bloed fanatiek. In de pauze kreeg elk kind een waterzakje met een sinaasappel. Als slot spel hadden we het balontrap spel. Het was natuurlijk een grote chaos maar wat hadden de kids een lol en wat was het gezellig.

Na de spelletjes ochtend op naar huis voor de lunch en voorbereidingen treffen voor het avond programma. Er stond namelijk een fun fair op het programma, zodat iedereen zijn talenten kon laten zien en natuurlijk konden wij niet achter blijven. In de middag werd er een dans in elkaar gezet op het liedje on the floor van JLO en pittbull. De meiden vinden dit liedje geweldig.

Rond een uur of 18uur op naar het weeshuis waar de funfair van start ging. Wat een talenten hebben de kids zeg en er was ook een groepje meiden die voor ons een liedje hadden gemaakt waarin ze ons bedankte voor alles wat we met ze gedaan hebben. Heel bijzonder om dit aan te horen en heel fijn om te merken hoe onze aanwezigheid wordt gewaardeerd.

Nadat iedereen zijn talent had laten zien werd het eten geserveerd. Heerlijk een bord macaroni met een kippenpoot. Het was een groot feest en wat een geweldige dag hebben we zaterdag gehad. Heerlijk om iedereen zien te genieten.

Zondag ochtend vertrokken we met een taxi vol geladen met schooltassen richting weeshuis. Daar aangekomen was de kerk nog in volle gang, dus schoven we aan.
Naderhand begon Abraham te vertellen. Hij bedankte ons voor wat wij allemaal gedaan hebben en deed dit met zulke mooi woorden. En daar kwamen de tranen om de hoek kijken. Wat mooi kan die man spreken en wat valt het afscheid nemen dan zwaar, vooral op het moment dat ook de kinderen om en om wat tegen ons zeiden en ook menig kind in tranen was. Wat doet dit dan veel met je en wat voel je dan veel liefde!!!
Na dit alles waren wij aan de beurt, want ook wij konden niet achterblijven en hadden een speech voorbereid, om vervolgens elke kind te verblijden met een schooltas vol met cadeau's. Wat fijn om al die blijde gezichten te zien van de kids. Het was een emotionele maar hele mooie ochtend.

In de avond hadden we een aantal mensen thuis uitgenodigd die we hebben leren kennen gedurende ons verblijf hier in Damongo en veel voor ons hebben betekend. We aten met zijn alleen fufu. Een echt ghanees gerecht en dus werd ook met de rechter had gegeten en was er geen bestek aan de orde. Dit is erg gebruikelijk hier in Ghana. Het was een super gezellige avond met veel dank woorden van ons en van de mensen die aanwezig waren.

We kijken terug op een geslaagd afscheid weekend en hebben samen met de kids en de mensen om ons heen heel erg genoten van alles.

Vandaag en morgen staan in het teken van de puntjes op de i zetten.
- Zo is de muurschildering afgemaakt.
- Gaan we zo nog knutselen met de kids zodat ieder kind een foto van zich zelf krijgt.
- Wordt er nog een afscheids ronde gemaakt bij verschillende mensen.
- en worden er nog een heleboel andere kleine dingen ondernomen.

Kortom nog wel wat op de planning waarna we onze tas gaan pakken en aankomende woensdag dan echt gaan vertrekken uit Damongo.

We hebben een fantastische tijd gehad hier en gaan hier zeker nog veel aan terug denken in Nederland.

Tot slot nog even wat informatie voor alle mensen die ons te veel gemist hebben en niet langer meer kunnen wachten om ons te zien.

We vliegen dinsdag avond 13 december rond de klok van 23 uur met vluchtnummer KL590 terug naar Nederland van uit Accra en zullen dan op woensdag 14 december volgens planning landen op schiphol om 6.40 uur.

Omdat we komende 2 weken van onze vakantie en rondreis gaan genieten zullen we dus weinig tot niet meer op internet zijn waardoor dit ons laatste verhaal zal zijn. Terug in Nederland zullen er foto's volgen want dat was hier niet mogelijk. Iedereen thuis ook bedankt voor alle super leuke reacties. Erg leuk om te lezen hoe iedereen met ons meeleeft.

Tot over 2 weken!!!!

Liefs de meiden

Annemiek

Hee meiden, krijg er ook tranen in m'n ogen van!
Tijdstip van jullie landing staat genoteerd want ik ben er een die jullie niet langer meer missen kan!
Geniet van de laatste 2 dagen daar en geniet ook zeker de laatste 2 weken nog!!! Veel plezier!
X Annemiek

Jildau

Wow meiden dat is snel gegaan zeg! Wat een avonturen hebben jullie meegemaakt! Super stoer!! Geniet lekker van de jullie rondreis.. Tot snel!

ingrid

Ook ik heb tranen in mijn ogen omdat ik weet hoe lief en dankbaar de kinderen zijn en ik weet ook dat ze jullie zullen missen omdat we hebben gezien hoe jullie met passie voor deze kinderen hebben gezorgt.
Jullie hebben ze leuke cadeau's gegeven en jullie verdienen echt even een paar weken rust.
Bedankt meiden, tot de 14de.
Dikke kus Dirk en Ingrid

Esther

Wat zal het afscheid zwaar zijn gevallen meiden... Maar ik weet zeker dat jullie deze fantastische mensen en kinderen nog eens gaan bezoeken in de toekomst! Heel veel plezier met reizen en tot de 14e!!! Wij kunnen hier gelukkig aftellen. Kus Es

Erwin en de rest van de avonddienst op B8

Heej meiden!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. We genieten van jullie activiteiten en we zijn trots op jullie! En nu wil Erwin koffie!

Xxxx Erwin, Priscilla, Saloua, Kristi en Noortje

Marloes Meijer(B8)

Hoihoi

Jeetje wat gaat de tijd snel.
Geniet nog even van jullie laatste weken.

XMarloes

Suzanne

Wat gaat het snel!!
Geniet ervan he!!
Liefs Suzanne

manon

waauwh wat een kippenvel en een brok in mijn keel!zie het al helemaal voor me... en dan al die lieve woorden en ontroerende mensen...daar hebben jullie het ook allemaal voor gedaan!super!jullie nemen een dubbele rugtas mee naar huis! geniet van de laatste weken vakantie want dit hebben jullie dubbel en dwars verdient!! xx manon

Gerard en Ellen

hoi Dames,
Heel indrukwekkend wat jullie schrijven, een ervaring voor het leven met gelukkig heel veel liefde voor en door jullie gegeven aan de kindertjes...
gelukkig gaan jullie nog lekker genieten en heb jullie de tijd om alles nog eens goed met zijn allen te bespreken.
Wij wensen jullie nog mooie dagen daar en tot thuiskomst.....

Yorianne

Leuk om te lezen meiden.. een prachtige herinnering voor altijd! Veel plezier de komende 2 weken met rondreizen! Liefs Yorianne.

Cyril

Jeetje meiden, wat ijselijk dat afscheid! Het idee dat je die kinderen nu weer "los" moet laten lijkt me heel moeilijk. Maar geniet van het feit dat jullie ze een prachtige tijd hebben bezorgd en zij jullie. Ik hoop dat er binnenkort weer snel andere lieve vrijwilligers zich melden om de kinderen te helpen, vermaken en liefde te geven. Jullie hebben het in ieder geval mooi ff geflikt. Geniet nog van jullie twee weken holiday, heerlijk! En een goeie reis naar huis alvast! Tot gauw. XX Cy

Patty

Wat gaaf allemaal meiden!! En nh nog ff heel erg genieten van de reis!!! Jullie zijn toppers!!!! Xxxx

Steefo en Auntie

Akwaaba onze lieve dametjes,

Wat hebben wij genoten en wat zijn wij alweer hard aan het werk in het o zo koude Nederland.

Wij weten als geen ander dat jullie zoveel liefde aan deze lieve kindertjes hebben gegeven en dat jullie het allemaal fantastisch voor elkaar hadden. Wij hebben ook zo genoten bij jullie en we hebben zo gelachen met elkaar. Het was een mooie week, die wij niet snel zullen vergeten. Sint is hier alweer in het land, dus ook een spannende tijd hier.

Geniet van jullie heerlijke week, ik ga jullie zo even mailen. voor nog wat tips en tricks!!!!

XXXX Twee dolle negers uit Skagen

Heleen

Hee meiden, wat een mooi verhaal weer!! Fantastisch werk verricht. Geniet lekker van jullie laatste 2 weken 'vakantie' dat hebben jullie wel verdiend. Tot over 2 weken!! (joepieee :) )

XXxx

evelien

Hoi Juudje en de rest
Ik moest zelfs een traantje wegpikken
Wat moeilijk om afscheid te nemen!
Jullie hebben het prachtig op papier gezet
De liefde, betrokkenheid ,plezier en optimisme spatten er van af!!
Ik ben onwijs trots op je en wil je graag weer zien!!\
\zoen
Evelien

Marion Bleeker

Hallo meiden,

geniet nog even van deze laatste week en dan: een goeie reis naar huis. Alvast: welkom thuis. Dat zal wel effies moeten wennen. Maar fantastische wat jullie allemaal hebben gedaan. Jullie zijn kanjers!!!

Groeten, Marion.

gerard

hoi zudit

ik kwam de audicien tegen bij de dierenarts

hij had ons afgeluisterd toen we langs zijn huis liepen

in aartswoud

hij dacht dat we gedronken hadden, maar nadat ik

hem had uitgelegd dat we een ochtend hadden

doorgemaakt met de mafste belevenissen. beloofde

hij er geen werk van te maken

groeten gerard

ik zie uit naar je terugkomst en ben nieuwsgierig naar
je ervaringen

shelly

Zo te horen kunnen jullie terugkijken op een mooie tijd, en de kidz daar ook! Geniet nog van de vakantie!!!!! Xx

judith

hallo lieve mensen,
we willen jullie allemaal bedanken voor de geweldige reacties die jullie op onze site hebben geplaats het was fantastisch om te lezen en fantastisch dat iedereen zo betrokken was/is
wij hebben in ieder geval een avontuur beleeft die we nooit meer zullen vergeten!! en waar we zeker mee door gaan om geld in te zamelen voor die lieve kids die wij in ons hart hebben gesloten